divendres, 3 d’abril del 2020

Comunicat del Casal Popular Boira Baixa de Manlleu davant la situació generada per la COVID-19

Com tots els casals i ateneus dels Països Catalans, durant el confinament el Casal Popular Boira Baixa de Manlleu manté la persiana abaixada. En el context en què ens trobem tenim el deure col·lectiu de quedar-nos a casa per contribuir a tallar la cadena de contagis de la COVID-19 i evitar el col·lapse del sistema sanitari.

Tanmateix, és evident que la situació actual ens planteja problemàtiques, sobretot a nivell econòmic, ja que hi ha despeses que es mantenen mentre els nostres ingressos s’han vist reduïts dràsticament. En aquest sentit, anunciem que estem treballant per trobar eines que ens permetin recollir aportacions solidàries amb el nostre projecte i ens possibilitin garantir-ne la continuïtat, alhora que animem a totes aquelles persones que encara no ho són a fer-se sòcies del Casal.

Entenem que el Casal és un espai imprescindible, viu i dinàmic que contribueix activament al teixit cultural, polític i associatiu manlleuenc, essent el punt de trobada d’un gran nombre d’entitats, organitzacions i col·lectius. En aquesta línia, emplacem a tothom qui se’l sent seu a posar el seu granet de sorra al projecte col·lectiu que és el Boira Baixa. Així mateix, enviem una abraçada immensa al conjunt de casals i ateneus d’arreu dels Països Catalans que es troben en la mateixa situació que nosaltres o, fins i tot, encara més precària.

A la vegada, pensem que cal mantenir, en la mesura del possible, la nostra activitat durant el confinament, contribuint a generar pensament crític i encendre consciències. En aquest sentit, presentem la iniciativa #ConfinadesBoiraBaixa, un marc a partir del qual organitzarem, telemàticament ‎—a través de les xarxes socials‎—, diferents actes, com ara xerrades, activitats interactives i comentaris d’audiovisuals o d’altres recursos.

Agraïm i aplaudim enèrgicament la tasca del personal de la sanitat pública, de l’alimentació, de la neteja, dels transports, dels mitjans de comunicació... En definitiva, la feina de totes aquelles treballadores que es mantenen a primera línia i sostenen la vida. Alhora, posem en valor la imprescindible tasca que arreu dels Països Catalans estan portant a terme les xarxes autoorganitzades de solidaritat i suport mutu, les quals estan fent més suportable la situació actual a les persones més vulnerables a partir de l’horitzontalitat i el voluntariat. Animem a tothom a participar de Jovent Solidari Manlleu, iniciativa de la qual som una de les entitats impulsores.

La crisi actual ha posat de manifest que és la classe treballadora qui mou el món i ha tornat a donar la raó a aquelles que no ens hem cansat de reivindicar la necessitat de blindar i enfortir els serveis públics, com ara la sanitat, i de posar les cures i la vida al centre. Així mateix, entenem que ens trobem a les portes d’una nova crisi del sistema capitalista, per la qual cosa caldrà defensar amb ungles i dents els interessos de les classes populars. Quan acabi el confinament resultarà imprescindible inaugurar un nou cicle de lluita social, al servei de la qual posarem el nostre espai físic, recursos materials i humans i tota la intel·ligència col·lectiva.

Tenim ganes de tornar-nos a trobar a casa nostra: el Casal, entre les quatre parets on hem vist néixer i créixer tants somnis, projectes i lluites. Comptem els dies per tornar a compartir assemblees, converses a la barra, debats, glosades, dinars populars, cançons de taverna... per celebrar la vida en comú i enfortir el nosaltres que tan necessari serà per entomar tot el que vindrà.

Ens quedem a casa, però quan tot això acabi tornarem al Casal i als carrers amb més força que mai i els inundarem de vida, cultura, compromís i lluita.

“Serem l’emoció de la gent senzilla,
el demà que s’acosta, l’antiga alegria,
mirar-nos i entendre que no sabem rendir-nos.
I serem un sol cor quan ens tornem a abraçar.”

Xavi Sarrià

Manlleu, Països Catalans
Abril de 2020

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada