dimecres, 31 de març del 2021

Comunicat: "Les entitats de Manlleu som part de la Diada de St. Jordi. No ens n’expulseu!"

Recentment, l’Ajuntament de Manlleu ha enviat un correu electrònic al conjunt d’entitats, col·lectius i organitzacions que tradicionalment hem tingut parada de roses, llibres i materials diversos a la plaça Fra Bernadí en el marc de la celebració de Sant Jordi. En aquest missatge,
el consistori ens comunica que enguany se’ns expulsa de la Diada, apostant per una celebració “exclusivament professional”, seguint una recomanació del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya.

Remarquem que es tracta d’una recomanació, ja que el mateix text en què s’empara la decisió comunicada per l’Ajuntament recalca que “són els ajuntaments els únics competents per a la concessió de llicències d’ocupació de la via pública”. En aquest sentit, creiem que hi ha marge per buscar alternatives que permetin compaginar la participació d’entitats a la jornada i el manteniment de les imprescindibles mesures de prevenció sanitària en una situació epidemiològica complicada com la que malauradament seguim vivint.

Per a moltes associacions i col·lectius, la parada de St. Jordi és una font de finançament imprescindible per mantenir viu el respectiu projecte durant el curs, i més en el context actual en què la majoria d’entitats sense ànim de lucre hem vist alterada la nostra activitat ordinària per la pandèmia. Alhora, la diada és una data assenyalada al calendari festiu manlleuenc, de la qual ens sentim plenament partícips: més enllà de ser un canal d’obtenció d’ingressos, és un dia de trobada, de fer poble i teixir complicitats.

Per tot això, emplacem l’Ajuntament de Manlleu a reconsiderar la decisió presa unilateralment, sense establir cap tipus de diàleg amb les entitats infrascrites afectades. Som perfectament conscients que el Sant Jordi d’enguany no serà com ens agradaria i que cal adaptar-nos a les circumstàncies vigents per tal que es pugui celebrar de forma segura, però creiem que és possible trobar solucions imaginatives que no impliquin l’exclusió d’entitats que portem dècades participant de la festa. Estem disposades a treballar per fer-ho possible.

Manlleu, 31 de març de 2021

AEiG Arrels

Casal Popular Boira Baixa

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada