divendres, 4 d’octubre del 2019

Comunicat del Casal Popular Boira Baixa davant d'una nova edició de la Fira del Porc i la Cervesa

A les portes d'una nova edició de la Fira —ja no "Festa"— del Porc i la Cervesa, seguim veient amb preocupació i tristesa el rumb que l'esdeveniment ha anat prenent des de fa anys, arribant fins al punt d'externalitzar-ne l'organització. La Festa del Porc i la Cervesa es segueix elititzant, alhora que un bon grapat d'establiments locals de llarga trajectòria s'han vist abocats a no participar-hi per les condicions que se'ls exigien. A la vegada, un any més, es segueix excloent aquelles entitats que havien trobat en aquest esdeveniment una font de finançament per als seus projectes, activitats i iniciatives.

Des del Casal Popular Boira Baixa ens seguim negant a acceptar la premissa que presenta com a incompatible la promoció del comerç local amb la presència d'entitats i col·lectius sense ànim de lucre a la fira. Així mateix, entenem que alguna cosa s'està fent molt malament quan petits establiments de Manlleu que des dels inicis de l'esdeveniment havien apostat per la festa es veuen abocats a renunciar a la seva participació.

Alhora, considerem que la temàtica sobre la qual versa la festa hauria de permetre posar sobre la taula la problemàtica que representa l'activitat desbocada de la gran indústria porcina a la nostra comarca, que està trinxant la petita pagesia i ramaderia i el nostre territori. A tot això, no podem oblidar-nos de posar de manifest, una vegada més, allò que des del moviment feminista s'ha denunciat en repetides ocasions: la mercantilització i cosificació dels cossos i la pressió estètica que generen actes com la desfilada de moda organitzada en el marc de la fira.

Apostem per unes festes populars, compromeses, feministes i sostenibles que treballin per fer del carrer un punt de trobada, no un simple aparador, i per una promoció real del comerç local i de proximitat.

Davant de tot això, no ens resignem i construïm alternatives. És per això que us convidem a participar de la "Festa del Verro i la Birra", que tindrà lloc al Casal Popular Boira Baixa el dissabte 5 d'octubre a partir de les 8 del vespre. També animem a tothom a acostar-se a l'acte organitzat per La Calla, Espai de Creació (C/ Alta Cortada, 24), avui divendres 4 d'octubre, que compta amb la  col·laboració del Grup Defensa del Ter.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada